środa, 15 sierpnia 2012

Rogaliki drożdżowe

Przepis na rogaliki mam już od dawna w swoim zeszycie, robiłam je już kilka razy i zawsze wychodzą pyszne. Ciasto jest kruche, niesłodkie, bo prawie bez cukru, za to posypuje je cukrem pudrem ale słodkie wnętrze robi swoje.



Rogaliki drożdżowe

  • 50g drożdży (pół paczki)
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżki śmietany kwaśnej 12%
  • ½ kg mąki
  • 1 kostka margaryny
  • 2 jajka
  • Szczypta soli
  • Marmolada lub nutella

Śmietanę lekko podgrzać, dodać drożdże i łyżkę cukru. Odstawić do wyrośnięcia. W tym czasie przygotować resztę składników do ciasta. Mąkę, margarynę, jajka i sól posiekać nożem na stolnicy, dodać drożdże i wyrobić ciasto. Ciasto podzielić na 4 kawałki. Z każdego kawałka rozwałkować okrągłe placki. Przeciąć na 8 części. Ułożyć na każdym trójkąciku marmoladę lub nutellę i zawijać w rogaliki. Układać na blaszce posypanej mąką. Piec w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut.



4 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :)
    Tak jak pisała aga-aa, jak również mam zawsze problem z idealnym ich zawinięciem, ale TY jak widać jesteś w tym mistrzynią! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję dziewczyny :) Zawijanie jest bardzo proste, kilka zawinął nawet mój chłopak ;) Jak będę robić następnym razem to wrzuce zdjęcia jak zawijać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. już takie piekłam są pyszne,a z tym zwijaniem to i tak różnie bywa,,

    OdpowiedzUsuń