niedziela, 29 lipca 2012

Kurczak nabity na butelkę

Pierwszy raz tego imponującego kurczaka zobaczyłam w programie „Kuchenne rewolucje”, gdzie Magda Gessler ratowała jedną z restauracji. Stwierdziłam, że kurczak ten wymaga zapewne wiele pracy i nie ma szans zrobić go w domu. Jednak gdy wpisałam w wyszukiwarce jego nazwę okazało się, że naprawdę dużo osób robi tego kurczaka. Więc i ja postanowiłam spróbować. Jest to idealna potrawa na niedzielny obiad jak i również uroczystą kolację. Nie ma z nim dużo pracy.



Kurczak nabity na butelkę (Kurczak na butelce)



  • Kurczak w całości (mój ma ok. 2kg)
  • Butelka z piwem
  • Ulubione przyprawy i zioła
  • Troszkę oliwy

Kurczaka przygotować należy dzień wcześniej, tak aby marynował się całą noc. Kurczaka umyć, wysuszyć. A następnie wysmarować oliwą, ulubionymi przyprawami i ziołami. Zostawić w lodówce na całą noc. Butelkę w piwem wymoczyć w wodzie, tak aby odeszły wszystkie etykietki. Odlać połowę piwa do szklanki. Nabić kurczaka na butelkę, tak aby koniec butelki wystawał na zewnątrz. Piec w piekarniku (w zależności od wagi kurczaka, na 1kg masy przypada 1 godzina pieczenia, ja piekłam 2 godziny). Podczas pieczenia można polewać kurczaka piwem.



8 komentarzy:

  1. Tez o nim kiedys slyszalam i tez myslalam, ze trudno go zrobic!Zachecilas mnie do sprobowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze rozbraja mnie jego wygląd, jakby siedział albo stał i na coś czekał:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczak wygląda pysznie :) Mój był trochę bardziej spalony, ale i tak pokochałem taką wersję kurki :) Moja znajoma zamiast kurczak na butelce nazywa potrawę kurczakiem po generalsku, bo tak stoi jak generał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe świetna nazwa:D kurczak po generalsku - bardzo mi się podoba:D

      Usuń
  4. ja robiłam kilka razy kurczaka ale nabijałam na rożen domowy, zawsze się rozwalił i tylko sie na maxa wkurzałam. teraz wypróbuję tą wersję ale mam pytanie czy kurczak przychodzi piwem? bo mam 5 letnie dziecko i nie chciałbym żeby jadł kurczaka z piwem, chyba mnie rozumiecie :) pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przechodzi piwem, piwo nadaje jedynie wilgotności kurczakowi, a zamiast piwa można nalać bulion lub wodę

      Usuń