sobota, 28 grudnia 2013

Konfitura żurawinowa

Świeżą żurawinę można kupić już pod koniec września. W tym roku kupiłam bezpośrednio od ludzi, którzy uprawiają żurawinę u siebie koło domu. Zakupiłam ją dopiero przed samy świętami i szybko wzięłam się za przetwory.
Dlaczego warto jeść żurawinę? Ponieważ ma działanie antybakteryjne i chroni nasz układ moczowy, działa również antynowotworowo, posiada dużo błonnika i witamin. A w dodatku jest bardzo smaczna zarówno z mięsem, jak do naleśników na słodko. 
Konfitura z żurawiny
  • 2kg świeżej żurawiny
  • 2 szklanki wody
  •  ok. 60dag cukru
Można zmielić żurawinę w maszynce do mielenia mięsa, podlać wodą, zagotować i dodawać cukier lub po prostu wrzucić żurawinę do dużego garnka bez mielenia, zalać wodą i kiedy się rozgotuje dodać cukier. Uwaga bo niezmielona żurawina nieco strzela, lepiej gotować ją pod przykryciem. Żurawina nie porzebuje żadnych zagęszczaczy, sama robi się jak galaretka. 

4 komentarze:

  1. Super pomysł! Powoli dojrzewam do domowych przetworów i wytworów. Na pewno skorzystam. Piękne, minimalistyczne i apetyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. a do kiedy i gdzie mogę kupić świeżą żurawinę?jaka cena orientacyjnie za kg?
    mam tylko suszoną:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeszcze można kupić świeżą żurawinę, proponuję pochodzić po targowiskach, widziałam niedawno również w Tesco w opakowaniach po 500g. Ja moją kupiłam od ludzi, którzy uprawiają ją koło domu i płaciłam 12zł za 1kg.

      Usuń
  3. Ależ ma cudowny kolor! Zrobię sobie taką :)

    OdpowiedzUsuń